Науково-аналітичний центр "Interprid"



Проблеми екології й еволюції Проблеми екології й еволюціїНаприкінці березня 2010 р. учені Інституту проблем екології й еволюції ім. А.Н. Северцова РАН повернулися з комплексної...
Психічні хвороби Психічні хворобиКерівник лабораторії психофармакології Наукового центра психічних хвороб РАМН, доктор медичних...
Аварія на Саяно Шушенской ГЕС Аварія на Саяно Шушенской ГЕСУлітку 2009 р. увесь світ облетіла новина про аварію на Саяно-Шушенской ГЕС. У чому причина що произошли?...
Контакти Київ, Серебрякова пр-д, 8
+8 (044) 973-59-00 тіл
+8 (044) 973-20-85 факс
Енергозберігаючі лампочки Енергозберігаючі лампочкиЗараз активно обговорюється проект, відповідно до якого всі звичайні лампочки передбачається замінити на енергозберігаючі. Може, це й дасть економію електроенергії, але все буде зовсім не так райдужно, як нам наполегливо намагаються...
Мексиканська затока Мексиканська затока22 квітня 2010 року в Мексиканській затоці в берегів американського штату Луизианы трапилася катастрофа: вибухнула нафтова платформа копальні компанії "Бритиш петролеум" з романтичною назвою "Дипуотер хоризон" (глибоководний обрій). З обірваної...
Ядро загальної освіти
На основі "Фундаментального ядра змісту загальної освіти" будуть створюватися навчальні плани, програми, учбово-методичні матеріали й посібники.

Для цих цілей у документі, опублікованому в 2009 році, приводяться, по-перше, "основні елементи наукового знання... призначені для обов'язкового вивчення в загальноосвітній школі" (свій перелік по кожній предметній області), і, по-друге, універсальні навчальні дії, про які докладніше розказане вище. В 2010 році випущене друге видання базового документа, у якому з'явився ще й третій (вірніше, тепер уже перший) компонент - стаття "базові національні цінності".

У ній повідомляється, що процес утворення містить у собі не тільки навчання, але й виховання. Втішно, що серед "традиційних джерел моральності" названа й наука. Повернемося, однак, до преамбули, гордо іменованої "Концепція Фундаментального ядра змісту утворення". Уважне читання цього тексту-заняття стомлююче, тому що думка грузне в селевому потоці слів.

Оціните пасаж: "Розробка Фундаментального ядра здійснювалася з обліком таких рамкових обмежень, як: 1) стислість фіксації узагальнених контурів наукового змісту утворення;..." Зміст "рамкового обмеження номер один" середньому розуму незбагненний! Не говорячи вже про дивовижне накопичення родових відмінків. Нора Галь називала такі конструкції "канцеляритом".

Однак, зробивши інтелектуальне зусилля й продершись крізь накопичення тріскучих термінів, виявляєш деякі непогодженості. Так, затверджується, що Фундаментальне ядро нормує як зміст навчальних програм, так і "організацію навчальної діяльності по окремих предметах". Зміст дійсно визначається в статті "Основні елементи наукового знання в середній школі", а от про "організацію навчальної діяльності" нічого виявити не вдалося.

При визначенні "методологічної основи" Фундаментального ядра протиставляються позиції "а) прихильників збереження історично сформованої російської системи утворення, орієнтованої на фундаментальність знання" і "б) прихильників доцільності переходу до прийнятого в ряді країн миру системі навчання, для якої характерний істотно більше низький рівень викладу основ наук у порівнянні з рівнем російської школи".
Кіл. сторінок: 1 2 3 4
 
(c)2010 - Права захищені