
Розвиток людства
Що таке енергія
Вітчизняні енергетичні ресурси
Восьминіг це особистість
чиМоже інтелектуал не бути особистістю
Утворення й медицина
Ядро загальної освіти
Проблеми математичного утворення
Математика як система мислення
Нові технології й відкриття
Що таке сланцевий газ
Два способи заткнути шпару
Чорні перли для наноожерелья
Лабораторія в картинках
Електронні бібліотеки
Наука й суспільство Проблеми екології й еволюції
![]() Психічні хвороби
![]() Аварія на Саяно Шушенской ГЕС
![]() |
Енергозберігаючі лампочки
![]() Мексиканська затока
![]() Вийшов такий психологічний лікнеп для вчителя (не хочу обвинувачувати вчителів у психологічній безграмотності, просто знання ніколи не шкідливо обновити й поповнити). Це потрібно для розуміння "програми формування універсальних навчальних дій", створеної колективом психологів у рамках стандарту. Вам цікаво знати, що це за універсальні навчальні дії (УУД)? Це, попросту говорячи, такі дії, володіння якими дає можливість учитися самостійно.
Тут звичайно розроблювачі програми формування УУД приводять як ілюстрація притчу про те, що можна нагодувати голодного, піймавши для нього рибу, а можна дати йому вудку-нехай сам ловить, і тоді голодним уже не буде ніколи. От і школа може нафаршировать мозок учня знаннями, а може навчити його здобувати знання самостійно. Властиво, завдання "учити вчитися" уже ставилася в педагогіці в 80-х роках, але тепер психологи нарешті пояснюють учителеві, як це потрібно робити. И в двох-трьох словах цього не перекажеш. Універсальні навчальні дії групуються в чотири блоки: особистісні, регулятивні, комунікативні, пізнавальні. У книзі приводиться перелік навчальних дій кожного із цих видів, розкриваються їхній психологічний зміст і умови розвитку. Це робиться на основі психологічного портрета підлітка, з обліком його вікових особливостей. І нарешті, даються рекомендації з розвитку навчальних дій різних видів. Наприклад, обговорюючи проблему навчальної мотивації школярів, автори-психологи застерігають учителів від надмірної стимуляції інтересу дітей за допомогою "рясної наочності, музичного й художнього оформлення" уроку. Виявляється, ще Сухомлинский попереджав про неприпустимість перетворювати урок літератури в концерт. Крім усього, приводяться зразки завдань і вправ, у ході яких відбувається розвиток навчальних дій різних видів. У тім-те й цінність цього посібника: замість декларацій, що призивають "піти туди, не знаю куди", пропонується теоретично обґрунтована програма й намечаются шляхи її здійснення. Але це не виходить, що діяльність учителя розписана в ній, як в інструкції з виконання фіззарядки - "роби раз, роби два, роби три!". Це було б, напевно, навіть нудно. Все-таки професія вчителя творча! І новий стандарт не позбавляє його права на творчість. Учителеві має бути осмислити програму й придумати, який внесок і який образ може він внести в її виконання. |
(c)2010 - Права захищені