Науково-аналітичний центр "Interprid"



Проблеми екології й еволюції Проблеми екології й еволюціїНаприкінці березня 2010 р. учені Інституту проблем екології й еволюції ім. А.Н. Северцова РАН повернулися з комплексної...
Психічні хвороби Психічні хворобиКерівник лабораторії психофармакології Наукового центра психічних хвороб РАМН, доктор медичних...
Аварія на Саяно Шушенской ГЕС Аварія на Саяно Шушенской ГЕСУлітку 2009 р. увесь світ облетіла новина про аварію на Саяно-Шушенской ГЕС. У чому причина що произошли?...
Контакти Київ, Серебрякова пр-д, 8
+8 (044) 973-59-00 тіл
+8 (044) 973-20-85 факс
Енергозберігаючі лампочки Енергозберігаючі лампочкиЗараз активно обговорюється проект, відповідно до якого всі звичайні лампочки передбачається замінити на енергозберігаючі. Може, це й дасть економію електроенергії, але все буде зовсім не так райдужно, як нам наполегливо намагаються...
Мексиканська затока Мексиканська затока22 квітня 2010 року в Мексиканській затоці в берегів американського штату Луизианы трапилася катастрофа: вибухнула нафтова платформа копальні компанії "Бритиш петролеум" з романтичною назвою "Дипуотер хоризон" (глибоководний обрій). З обірваної...
Проблеми математичного утворення
Описаний вище ріст математичної думки був би неможливий без відповідного рівня викладання цього предмета. Варто відзначити, що вже з початку XIX в. математиці і її викладанню в російських навчальних закладах приділялася особлива увага.

Якщо в другій половині XIX сторіччя спочатку в реальних училищах, а потім і в ліцеях навантаження по математиці становила 30 годин на тиждень (що навіть перевищувало час, що приділялося на Закон Божий), те згодом число годин, відведених на викладання математики, початок скорочуватися, і цей процес триває дотепер.

За словами академіка РАН С.М. Никольского, уроки математики в школі повинні проходити щодня, тоді як у цей час на математику приділяється не більше шести годин у тиждень. Проте скорочення годин - не єдина проблема сучасного математичного утворення. Але перш ніж говорити про "рівень математичної підготовки" школярів або студентів, необхідно зрозуміти, які мети переслідує це навчання.

Якщо в школі математика викладається з метою загального розвитку інтелекту, здатності логічно мислити, то професійне утворення спрямоване на підготовку фахівців, що володіють певними навичками й більшою мірою, що оперують із математикою як з універсальною мовою, необхідною для інших наук. У даному ключі проблема скорочення кількості годин або ж просто зниження рівня викладання математики в школі встає особливо гостро.

Варто відзначити, що мова йде не про серйозне ускладнення програми викладання цього предмета (як це було в середині 1960-х рр. з реформою шкільного утворення під керівництвом А.Н. Колмогорова), але насамперед про розуміння ролі математики у формуванні особистості учнів. У цьому випадку не можна обмежуватися викладанням формальних прийомів і правил, необхідно за допомогою математики розвивати в учнів здатність до самостійного мислення.

Як приклад можна привести підхід до рішення деяких геометричних завдань. Припустимо, задані елементи деякої фігури й потрібно визначити деякий інший елемент або співвідношення елементів. Більшість школярів, одержавши умову, негайно почнуть підбирати підходящу теорему або формулу для знаходження правильної відповіді. Однак найчастіше проста думка про те, чи задана дана фігура чи однозначно ні, дозволяє визначити подальший хід рішення.
Кіл. сторінок: 1 2 3
 
(c)2010 - Права захищені